معرفی وبلاگ
سلام به دوستان عزیز تبیانی .این تبلاگ به منظور ارتباط هر چه بیشتر با شما عزیزان ایجاد شده .امیدوارم از دیدن مطالب این تبلاگ لذت ببرید....
دسته
وبلاگ دوستان تبیانی من
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 45026
تعداد نوشته ها : 77
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
GraphistThem252

این تحقیق با استفاده از مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۰ روی بیش از ۵/۱ میلیون سوئدی که بین ۳۰ تا ۵۹ سال سن داشتند انجام شد.

این مطالعه که نزدیک به ۱۳ سال به طول انجامیده بود علت‌های گوناگون مرگ را که شامل سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته و مانند این‌ بود بررسی می‌کرد. این تحقیق که در نشریات بیماری‌های عفونی به چاپ رسیده نشان می‌دهد در مورد زنان میزان تحصیلات بالاتر تاثیر بسیار بیشتری روی بهبود زندگی مردان و افزایش طول عمر آنها دارد، این در حالی است که در مورد مردان میزان درآمد ماهانه اهمیت بیشتری برای داشتن زندگی بهتر دارد، البته هوش مردان نیز می‌تواند بر شادابی همسران و طولانی شدن زندگی شریک زندگی آنها موثر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد درآمد مناسب مردان می‌تواند میزان مرگ‌ومیر را هم برای زن و هم برای خود مرد کاهش دهد. این بررسی‌ها نشان می‌دهد مردانی که با زنان دارای تحصیلات دبیرستانی ازدواج می‌کنند نسبت به مردانی که با زنان دارای تحصیلات دانشگاهی ازدواج می‌کنند ۲۵ درصد بیشتر دچار مرگ زودرس می‌شوند. زنان تحصیلکرده سریع‌تر متوجه بیماری‌ در بین اعضای خانواده و همسر خود می‌شوند و نسبت به مسائل پزشکی توجه بیشتری نشان می‌دهند.

تحصیلات زنان روی مرگ‌ومیر خودشان هم تاثیر بسیار بالاتری دارد به‌طوری که زنان دارای تحصیلات دانشگاهی نسبت زنان دارای تحصیلات مدرسه‌ای ۵۳ درصد بیشتر در خطر مرگ زودهنگام هستند.

پروفسور الن ماریون دیویس از دانشکده بهداشت عمومی انگلستان در این‌باره گفت: «این تحقیقات نشان می‌دهد شیوه زندگی، طول عمر، سلامت و تحصیلات تا چه حد به یکدیگر وابسته هستند. به همین دلیل می‌توان با بالا بردن سطح عمومی تحصیلات در یک جامعه طول عمر را افزایش داده و جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

همچنین در تحقیقی که توسط دانشگاه ملی استرالیا به انجام رسیده بود نیز نتایج مشابهی در این زمینه به دست آمد. این محققان متوجه باشند ازدواج به‌طور کلی میزان رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد. میزان این افزایش در مردان بسیار بیشتراست به‌طوری که مردان بعد از ازدواج به میزان ۱۳۵ درصد بیشتر نسبت به دوران مجردی شادتر هستند. اگر چه این آمار در مورد زنان کم‌تر است به‌طوری که میزان افزایش رضایت آنها نزدیک به ۵۴ درصد بود.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد به ازای هر سالی که به تحصیلات زنان اضافه می‌شود میزان رضایت و شادی مردان از زندگی مشترک نزدیک به ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند، به این ترتیب می‌توان گفت مردی که با یک زن لیسانسه ازدواج کند نسبت به مردی که با زنی با تحصیلات غیر دانشگاهی ازدواج کند ۳۲ درصد شادتر است.

اگرچه این تحقیقات نشان می‌دهد این موضوع در مورد زنان صادق نیست و تحصیلات مردان تأثیر زیادی در رضایت زنان از زندگی ندارد، بلکه فاکتور مهم در این زمینه سطح و منزلت اجتماعی، موفقیت و موقعیت شغلی و میزان درآمد است.

 

منبع:پزشکان بدون مرز


دسته ها : علمی
1389/6/1 2:20
X